woensdag 31 oktober 2012

Jaap

Het is inmiddels een tijd geleden dat ik een bericht geschreven heb. Er is nogal wat gebeurd intussen, waardoor ik niet veel tijd en zin had om te schrijven. 

Half mei werd er bij Jaap bloed geprikt. Routinecontrole omdat zijn zusje coeliakie heeft. Wij hadden het niet echt zien aankomen, maar begin juni kregen we de uitslag. Jaap heeft ook coeliakie! 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er behoorlijk van over de zeik geweest ben en Jaap ook. Hij wilde helemaal geen "andere" boterhammen.  Na een week of drie ging het ineens beter. Hij vroeg zelf om glutenvrij eten en werd van de ene op de andere dag zindelijk! Gelukkig, maar kun je nagaan hoeveel klachten hij gehad moet hebben, zonder dat wij het doorhadden....

Helaas, na een maand of twee kreeg hij een terugval. Veel 'ongelukjes', slecht eten en veel buikpijn. Nog steeds zijn we er niet achter wat deze klachten veroorzaakt. Het dieet gaat goed, want we hebben vandaag te horen gekregen dat Anna haar antistoffen helemaal verdwenen zijn. Volgende week gaan we een foto laten maken van Jaap zijn buik. De kinderarts denkt dat hij verstopt zit. Dat zou in mijn ogen een logische verklaring zijn, ook voor het feit dat hij zijn blaas niet goed onder controle heeft. Over twee weken krijgen we de uitslag.  Wordt vervolgd...

1 opmerking:

  1. He, wat vervelend dat Jaap ook coeliakie heeft. Maar fijn dat jullie er achter zijn voordat hij echt veel last kreeg!

    Ik hoop dat zijn buikpijn ook snel is verholpen. Succes en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen