woensdag 1 februari 2012

Cupcakes

Nieuwe poging, nieuwe kansen. Ik ben nog steeds druk in de weer met de voorbereidingen voor Jaap zijn verjaardag. Oke, ik heb al een "gewone" verjaardagstaart voor hem besteld dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken. Volgende item op mijn lijstje: traktatie op het kinderdagverblijf.... Dat is voor mij weer eens een reden om wakker te liggen. Ik ben nou eenmaal niet zo creatief en op bijvoorbeeld facebook zie ik nogal wat schitterende traktaties voorbij komen...
Nou blijkt het de bedoeling (althans, Jaap zijn bedoeling) dat papa en mama en Anna ook bij de viering van zijn verjaardag op het KDV zijn. Oke, dus een glutenvrije traktatie. Dat worden dus alsnog de paddestoelen uit mijn vorige blog. Alleen ben ik nog steeds niet tevreden over de kwaliteit... (Je bent perfectionist of niet he?)
Gisteren heb ik dus weer een nieuwe poging ondernomen. Deze keer zijn het cupcakes geworden, want die zijn wat kleiner. We zitten hier elke dag van die dingen te eten, dus klein is beter dan groot..
Nou heb ik met sinterklaas een heuse cupcakemaker gehad, dus een mooi moment om die ook eens te proberen.

Ik heb nu geen kant-en-klare muffinmix gebruikt. Eindelijk was het kleefrijstmeel binnengekomen dat ik op internet had besteld, dus kon ik zelf aan de slag. Even beslag mixen, tralala, en dan in de cupcakemaker. 12 minuutjes wachten en klaar! Kei lekker. De kinderen hebben er heerlijk van gegeten! En jawel, deze cupcakes waren een dag later ook nog heerlijk!
Dit beslag ga ik dus gebruiken voor de muffins voor Jaap, volgende week dinsdag. Nu deze week nog een keer oefenen maar dan in de muffinvorm. Toch ff checken of ze "in het groot" ook lekker zijn.

Klein mag dan "beter" zijn, maar ja, als ze er vervolgens drie achter elkaar opeten schiet dat ook niet op!!

Als de muffins ook goed zijn, zal ik het recept voor het beslag posten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten