woensdag 1 februari 2012

Muffins

Zojuist weer muffins gebakken. Zelfde recept als de cupcakes. Ze zien er fantastisch uit en smaken héérlijk!

Ik gebruikte voor de cupcakes het volgende recept:

Ingrediënten:

125 gram zachte boter
125 gram suiker
½ zakje vanillesuiker
2 eieren
2 eetlepels melk
75 gram rijstmeel
50 gram ketanmeel (kleefrijstmeel)
4 gram bakpoeder

Cupcakeplaat, waarin papieren caisses zijn geplaatst, of muffinvorm

Verwarm de over voor op 190 graden

Mix de boter en de suiker in een kom tot een licht gekleurde, luchtige massa.
Voeg de eieren en de melk toe en zeef het meel en het bakpoeder erover.
Klop nog even tot het een glad beslag is, niet mixen!
Verdeel het beslag over caisses en zet de bakplaat in het midden van de oven.
Standaardcakes: ca 20 minuten bakken
Minicakes: ca 15 minuten bakken
De cakes moeten in het midden stevig aanvoelen.

Voor de muffins heb ik de dubbele hoeveelheid gebruikt. Hiervan maak je ongeveer 12 muffins.

1 opmerking:

  1. Hallo Sandra
    Ik zie dat je recepten van mijn website hebt over genomen?
    Vind ik helemaal niet erg maar wil je dan mijn site er bij vermelden a.u.b.
    www.jeandrine.nl

    BeantwoordenVerwijderen