zaterdag 25 februari 2012

Joannusmolen bruin

Elke week brood bakken ben ik inmiddels wel gewend. Afgelopen week wilde ik een nieuwe broodmix proberen. Dus eerst even een brood bakken met de vertrouwde mix en daarna de nieuwe uitproberen. Haastige spoed is zelden goed, dus het eerste brood was finaal mislukt!! Dan nog maar een brood bakken, want het brood uit de vriezer was zo goed als op! Gelukkig lukte het tweede brood wel. Bij het eerste waarschijnlijk iets niet goed gegaan met het gist, want het brood was onvoldoende gerezen. Wel enorm balen! Je gooit toch gauw voor 5 euro aan spullen in de vuilnisbak.
Vervolgens heb ik een nieuw brood geprobeerd. Joannusmolen bruin brood. Gewoon het recept gevolgd van de verpakking, maar dan in de broodbakmachine in plaats van in de oven.
Voor de eerste keer vond ik het erg goed gelukt. Er zitten pitjes in, dus ik was bang dat Anna het niet zou lusten. Gelukkig at ze er wel goed van.

Dit brood is ook erg lekker. Het recept mag nog wat verbeterd worden, dus dat ga ik de komende weken nog even proberen. Het nadeel is dat het verschrikkelijk duur is. Een pak broodmix kost € 4,29 en daar bak je dus 1 brood van. Daar komen de rest van de ingrediĆ«nten dus nog bij!
Twello's is dan toch een stuk goedkoper. En hoe groter de verpakking Twello's, hoe goedkoper het meel. Helaas zou ik niet weten waar ik een zak van 25 kg moet laten, want dan wordt het echt goedkoop.
Het Joannusmolen bruin brood was zeker wel geslaagd, maar voorlopig bak ik het alleen voor de afwisseling. Zeker niet voor elke dag. We houden het lekker bij Twello's, dat scheelt wat in de portemonnee. 

1 opmerking:

  1. Een tip die ik van de reformzaak in mijn woonplaats kreeg: meng van dit merk een bruinbroodmix met witbroodmix en bak daar brood van. Ik heb dat een tijdje gedaan en je krijgt daar goed brood van wat ook goed te eten is.

    BeantwoordenVerwijderen