zaterdag 11 februari 2012

De kunst van het (niet) loslaten

Vandaag is Jaap lekker een dagje met opa en oma weggeweest. Hij werd vanmorgen om 09.30u opgehaald en werd net om 19.00u weer thuisgebracht. Hij heeft een heerlijke dag gehad. Lekker de hele dag alle aandacht voor hem alleen. Ze zijn in de stad geweest, hebben een broodje kroket gegeten, een fristi gedronken, gewinkeld en ook nog nasi met kroepoek gegeten.
Voor ons was het ook fijn, wij hadden vandaag alleen onze kleine meid. Die had ook alle aandacht en dat vond ze héérlijk! Ze vond het vooral leuk om gewoon lekker in haar eentje thuis te spelen. Ze had ons helemaal niet nodig, maar vond het vooral leuk om even zelf te kunnen spelen, zonder dat Jaap er steeds tussen zit. Allemaal een fijne dag dus, maar het zette me wel aan het denken..
Jaap geef ik zonder erbij na te denken mee aan opa en oma. Geen probleem. Anna is er nu nog wat te klein voor, maar als we nog een jaar verder zijn, geef ik haar dan ook zo makkelijk mee?
Natuurlijk, opa en oma kennen haar dieet ook en weten heus wel hoe ze ermee om moeten gaan, maar toch...
Een dagje weg met Jaap is makkelijk. Er hoeven eigenlijk alleen luiers mee en voor de rest niets. Maar voor Anna ligt dat toch net effe wat anders.
Een keer logeren is ook eng, maar dan zijn ze gewoon bij opa en oma thuis en krijgt Anna van mij alles mee wat ze maar nodig heeft (of nodig zou kunnen hebben..). Een dagje erop uit is toch nog net even wat anders vind ik.

Gelukkig is het nu nog niet zo ver, maar ik merk nu al dat ik er bij Anna veel meer moeite mee heb om de regie uit handen te geven...
Dat is nog wel ff een dingetje voor mama om aan te werken, want natuurlijk mag (en moet) Anna straks ook een dagje met opa en oma mee kunnen.
(En ja, ik weet ook wel dat dat kan. En als ik het kan dan kunnen opa en oma dat heus ook wel, maar voor mijn gevoel ligt dat bij Anna toch net ff anders).

Dat wordt dus voor mama een cursus loslaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten